Par spīti nereālajam slinkumam, tomēr izdomāju uzrakstīt kaut ko, tā lai būtu mazs ieskats.
Esmu latja students. Šogad pabeidzu 1. kursu kuģa vadīšanas specialitātē. Tā kā akadēmijā esmu mācījies tikai vienu gadu , tad varētu būt, ka mans viedoklis būs tīri subjektīvs, bet tāds nu tas ir mans pirmais iespaids.
Sākšu ar pirmo pusgadu.
1. septembrī, ierodoties uz mācību gada uzsākšanas pasākumu, biju patīkami iepriecināts, jo reāli bija ļoti daudz cilvēku, kas arī tika īpaši uzsvērts uzrunā. Any way bija daudz runāšana, bet tad arī pateica sadalījumu , kas kādās grupās(ja nemaldos), kas man bišķiņ nepatika , jo netiku vienā grupā ar klases biedru (viņš tāpat vēlāk izkrita). Nu par spīti tam ,tiku grupā ar diezgan daudz citiem interesantiem un nepazīstamiem cilvēkiem.
Tad nu nākošais ko darīju biju izpētīju stundu sakarstu.
Šitās atceros:
Angļu valoda
Matemātika
Elektrotehnika vai kk tamlīdzīgs
Infromācijas tehnoloģijas
Kuģu uzbūve
Vēsture
Vēlāk arī ekoloģija
Radio tehnika
iespējamsvēl kāds priekšmets bija , ko es diemžēl jau esmu aizmirsis
Tātad reāli nedaudz par katru priekšmetu 1. semestrī
Angļu valoda
Angļu valoda bija diezgan interesanta, jo uzsvars nebija likts uz gramatiku, bet gan uz leksiku un uz angļu valodas lietojumu, tas ir, mēs lasījām daudz tekstus, atbildējām angļu valodā uz jautājumiem, pildījām arī dažus gramatikas uzdevumus, bet kā jau teicu, stundas bija diezgan interaktīvas. Jāsaka gan , ka tā kā skolā pēdējos gados biju sācis mācities angļu valodu, tad dažreiz mani fascinēja tas, cik daži cilvēki no manas grupas maz zināja. Sliktākais bija tas , ka liela grupas daļa bija tieši tādu un ja sākumā bija interesanti , tad jau uz gada beigām tas sāka tracināt.
Matemātika
Skolā man matemātika nebija klupšanas akmenis, tāpēc es īpaši neiestresoju. Kā arī man skolā vienu gadu bija jau mācīta matemātikas analīze, kas man bija visai labs bonuss, jo tas kas citiem bija kaut kas jauns, tas man bija sen aizmirsts, un tāpēc nebija pārāk grūti. Jāsaka gan ,ka kontroldarbos atzīmes bija labas un es domāju, ka būtu arī dabūjis automātu, ja nebūtu uztvēris teorijas mācīšanos tik vieglprātīgi. Tieši tā, skolā teorija nebija jāmācās, bet te burtiski jāzubrī, ja nu vienīgi neizdevās nošpikot(ko es nedarīju). Tā kā es teoriju ne norakstīju ne iezubrīju, tā nu 1. konroldarbā nedabūju max atzīmi, kau arī visi uzdevumi uz 100% bija izpildīti, bet any way eksāmenam teoriju samācījos un noliku. Jāpabrīdina gan, ka matemātika ir viens no grūtākajiem priekšmetiem ( jo sevišķi , ja pie Veilandes trāpās kā man), tāpēc nevienam neieteiktu regulāri vai vispār izlaist kādu lekciju pie viņas. Jo matemātikas lekcijās (teorijas) tika pastāstītas visas teorijas, kas vēlāk bija jāzin teorētiskajos jautājumos eksāmenā, bet praktsikajās matemātikās tika izdarīti visi uzdevumu tipi, kuri vēlāk bija kontroldarbos un eksāmenos.
Elektrotehnika vai kk tamlīdzīgs
Šis bija priekšmets, kurš bija salīdzinoši interesants, jo tika dots ieskats dažādās tēmās. Tas ir, maiņstrāvas/līdzstrāvas motori,ģenrerātori utt, un daudz kur citur. Kā arī mums pastāstīja visādus knifiņus, kurus es nezināju, piemēram, motoru var ātrāk atdzesēt, ja to nevis vnk izslēdz , bet darbina ar mazu ātrumu utt. Visa gada laikā nebija neviena grūta kontroldarba un automātu varēja dabūt, ja visi darbi bija izpildīti, tas ir, praktikumi un kontroldarbi un mājasdarbi. Vienīgi , kas reāli tracināja, bija galīgi nepiemērotās klases. Jo reāli klasē jau vietas it kā visiem pietika, bet tā kā mēs bijām diezgan daudz, tad tie kuriem bija jāsēž pēdējās rindās, tad tie shēmas un kk citādus sīkāk izstrādātus zīmējumus uz tāfeles reāli neredzēja, kā arī praktikuma veikšanai iedotā tehnoloģija bija vecais labais padomju savienības mantojums, kurš strādāja vnk drausmīgi , labi , ka mums kļudas nevajadzēja rēķināt.
Infromācijas tehnoloģijas.
:D Šis bija tas priekšmets, kur es neko jaunu neiemācījos, mācīja pilnīgi to pašu , ko skolā, uzsverot vārdu "mācīja" :D Njā.. Bet par spīti tam, bija mums grupā viens cilvēks, kurš neko nejēdza no word un excell, tā kā laikam priekšmets vienam no 30 cilvēkiem tomēr ir vajadzīgs un attaisno savu eksistenci. Bet any way vismaz varēja atpūsties un neistresot. ā un jā datori vienā klasē bija kaut cik ciešami, bet otrā kurā mums šad tad nācās pastrādāt atgādināja, ka vēl kāds lieto datorus ar pirmajiem intel celeroniem un 64 mb ram.
Kuģu uzbūve
Kuģu uzbūves galdus rotā jaukas frāzes kā: "miegs ir uzvarams", "Jā ir, bet tikai ne te" utt, njā pats arī dažas lekcijas pagulēju. Bet nu uz beigām jau palika interesantāk un sāku censties negulēt, kas bija grūti, jo bija tā, ka ik 2 nedēļas bija pa 2 lekcijām pēc kārtas. Katrā ziņā iemācījos diezgan daudz! Vieslabākie momenti bija tad, ka Grāvītis sāka stāstīt savus jūrnieka piedzīvojumus, kas bija arī viens no iemesliem , kāpēc centos apmeklēt visas viņa lekcijas.
Gada beigās eksāmens pie viņa arī nebija pārāk grūts. Tā kā biju viens no pirmajiem ,kas atbildēja, tad nācās atbildēt pa nopietnam, bet nu cik dzirdēju, tad tie kas gāja uz beigām atbildēja pa vairākiem kopā un dabūja nepamatoti labas atzīmes, protams, par to jāpateicas LAtja adminstrācijai, kas neprofesionāli bija izvērtējusi visu un beigās sanāca, ka mutiskā atbildēšana bišķi ievilkās, kas arī bija tam par iemeslu.
Vēsture
Šis bija tas priekšmets, kas man visvairāk patika. Vēstures lekcijas bija vnk izcilas, ja neskaita pasniedzējas pārcenšanos un cenšanos dublēt daudz ko krieviski, kas nu dien nebija nepieciešams. Neņemot to vērā, vēstures lekcijās uzzināju ļoti daudz ko jaunu, protams, tā nebija pasuales vēsture, bet uzsvars likts uz Latviju. Praktiskās nodarbības gan bija šausmīgas, jo tā kā man ar krievu valodu ir tā uz jūs, tad es ļoti daudz ko nesapratu, jo tika atļauts atbildēt prezentācijas arī krievu valodā ar lv rezumējumu, kas bija vnk smieklīgs, bet nu galu galā +/- kopā viss šajā priekšmetā bija labi.
Ekoloģija
Pasniedzēja ļoti centās, lai stundas būtu interesantas, bet tomēr daudz kas jau no tā bija zināms, kā arī lielai daļai ekoloģija bija vienaldzīga, tāpēc šo priekšmetu neviens īpaši nopietni neuztvēra. LAi nu kā būtu, tomēr es apmeklēju regulāri nodarbības, uzzināju kaut ko jaunu ļoti maz, bet nu kredīt punkti paliek kredīt punkti. Un jā ekoloģija vismaz bija interesantāka par informācijas tehnoloģijām un pasniedzēja vismaz centās mums kaut ko jaunu iemācīt.
Radio tehnika
Njā, šis bija tas priekšmets, kur bez teorijas mācīšanas mums mācīja arī praktisko daļu ar simulātoriem. Khmm, lai gan simulātori neizskatījās pārāk jauni, tomēr bija interesanti. Lielākais mīnus bija tas, ka Latja adminstrācija nebija novērtējusi , cik rēali cilvēki ir vienā grupā un cik telpā ir simulātori, tāpēc ,par spīti tam , ka grupas tā jau dalījās uz pusēm, bija nepietiekami darba apstākļi, jo pie viena simulātora vajadzēja būt pa trim cilvēkiem kaut gan tur tā jau max divi varēja būt. Kā arī sanāca tā, ka darbu darīja tikai viens cilveks, kurš arī visu labāk apguva, kamēr pārējie savas iemāņas nevarēja tik labi uzlabot tikai skatoties. Pats labākais vai sliktākais sekoja tad, kad vajadzēja atbildēt ieskaiti. Cilvēki bija ļoti daudz un viss kurss pie viena pasniedzēja, īstenībā tur bija vairāki kursi. Any way, lai atbildētu ieskaiti nācās sēdēt no agra rīta līdz vēlam vakaram, kas bija galīgi garām. Kad es atbildēju ,tad pasniedzējs jau izskatījās vnk šausmīgi pārguris, pats trakākais bija tas , ka drīz pēc tam viņš arī nomira, tā arī visus nepieņemot, viennozīmīgi tā noteikti bija nereāla slodze, kas bija nepareizi samērota. Paldies Dievam es vismaz paspēju atbildēt visus darbus un dabūju ieskaitīts, bet citiem nācās vēl vēlāk čakarēties pie cita pasniedzēja, bet kā runāja pie kura bija vieglāk nolikt.
Pēc pirmā pusgada no manas grupas atbira kādi ~4 cilvēki, kas bija salīdzinoši maz, manuprāt, latja bija cerējusi, ka atbirs vairāk, jo nākošais semestris sakārtotības ziņā bija vēl labāks :D
Minimāls ieskats no mana skatpunkta pirmajā semestrī, vēlak piemetīšu arī otro semestri.
|