Tātad sekojoši, kad pabeidzu pirmo semestri , tad loģiski sākās otrais semestris. Jau pirmajās dienās saparatu, ka otrais semestris ir daudz grūtāks par pirmo. Un vispār runāja, ka parasti , ja pirmajā nav liels studnetu atbirums, tad otrajā ir, jo parādījās tādi priekšmeti kā fizika un kuģu teorijas, kas papildus matemātikai ir vēl viens no lielākajiem klupšanas akmeņiem.
Tātad kādi priekšmeti man bija otrajā semestrī: Angļu valoda
Matemātika
Fizika
Kuģu teorija
Psiholoģija
Filosofija
Kuģu darbi (vienu dienu)
Darba aizsardzība
Energosistēma
Kuģošanas drošība vai kk tā
Transporta ekonomika
Transporta ekonomikas studiju darbs
Lietišķā ķīmija
varbūt vēl kaut kas
Tātad
Angļu valoda
Angļu valoda bija līdzīga 1. semestrim. Nāca klāt daudz jauni vārdi, bija vairāk gramatika, bija jātaisa arī normāla apjoma prezentācija par izvēlēto tēmu. Reāli šajā semestrī jau palika apgrūtinoši, ka daļa studentu vnk apzināti necentās neko mācīties, jo eksāmens angļu valodā 1. semestrī nebija tik grūts, tāpat arī 2. semestrī tas nebija pārāk grūts. Bet kā jau teicu, tad bija diezgan apgrūtinoši, jo pasniedzējam nācās tekstos, kurus mēs lasījām, tulkot ļoti daudz primitīvus vārdus , tāpēc reāli neko daudz neiemācījos(salīdzinoši ar pirmo pusgadu), jo gājām visam cauri kā pa celmiem, beigās jau sāku izlaist dažas lekcijas. Katrā ziņā pasniedzējs bija pretīmnākoš pre visiem studentiem, tāpēc arī angļu valodā galu galā nevienam nebija problēmas. Bet viennozīmīgi skolas prestižu tas necels, ja dažus kadrus šajā gadā ieliks uz kuģa , kur neviens krievu valodu nesaprot, un būs reālas komunikācijas problēmas, bet nu man īstenība par to nav jāuztraucas, jo ne jau man par to ir jādomā.
Matemātika
He, he, he. Pirmais semestris matemātikā bija daudz vieglāks, bet otrias vnk sarežģīts, pat man, kuram agrāk nebija problēmas ar matemātiku. Šajā semestrī pasniedzēja nespēja izņemt visu, kas būtu bijis nepieciešams (no teorijas viedokļa), bet no otras puses, kontroldarbos nebija teorijas jautājumi. Bet šito es uzsvēru tāpēc, ka eksāmenā bija teorijas jautājumi un atbildes nācās meklēt pašam netā, jo protams bibliotēkā grāmatu nebija, bet akadēmijas datoros atrodamā informācija nepietiekoša. Njā iepriekš aizmirsu pieminēt, ka matemātikā ir par katru tēmu mājasdarbi(diezgan apjomīgi), kas ir jānodod laikā , lai nesekotu sankcijas, tad ja pagāšgad tie bija viegli, tad šogad tie bija sarežģīti. Pats ar mājasdarbiem tiku galā tikai dažas dienas pirms eksāmena, jo tas būtu zem mana goda , iet un par maksu ss.lv prasīt, lai man izspilda mājasdarbus. Jāsaka gan , ka biju viens no retajiem , kas visu centās paveikt pats, jo cik secināju, tad liela daļa tie(ar 2-4 cilvēku izņēmumu), kas turēja man līdzi vai bija labāki, apmeklēja privātskolotājus/ās. Bet tie , kas saprat visu vēl sliktak par mani, tie vnk izmatoja ss.lv pakalpojumus vai kk citādi dabūja izpildītus mājasdarbus.
Njāa, labāk nestāsīšu kā 50% nokārtojā eksāmenu, bet jāsaka, ka arī pat ja neko nezina, eksāmenu var nokārtot, ir svarīgi tikai daži faktori. Katrā ziņā (paldies Dievam) eksāmenu es nokārtoju, jo jutu, ka nebūs labi, jo biju paņemsi nedēļu brīvslo pirms eksāmena un neko nebiju samācījies, slikti bija tikai tas, ka iespējams amn tas maksāja budžeta vietu.
Fizika
1. semestri beidzot, daudziem bubulis bija fizika. Klīda baumas, ka fizikā izkrīt ļoti daudzi, jāsaka, ka arī no 4. kursa bija diezgan daudzi 1. semestrī izkrituši , tāpēc jo vairāk daudzi iestresoja. Tā kā skolā man bija fiz mat novirziens, tad domāju ,ka nekas briesmīgāks par fiziku pie J.Krūmiņa gan jau nebūs, tā arī bija. Teoriju pasnieca ārmanis, bet praktikumu Vilmansone. Vilmansone arī pieņēma ieskaiti. Teroija tika pasniegta ļoti labi, jo bija interesanti klausīties. Daudz kas praktiski paskaidrots, izskaidrots un pierādīts. Bet godīgi sakot, lai gan bija interesanti, tomēr jauno vielu kaut kā sanāca diezgan ātri aizmirst, jo kaut ko no tā jau es zināju, bet kaut kas cits nelikās tik nozīmīgs. Ja fizikas teorijas lekcijas būtu bijušas normālākos laikos, tad es pieņemu tās man būtu bijušas arī produktīvākas, bet nu fizika bija 1. stunda, tas ir, ties kas dzīvo Rīgas centrā, tiem nācās celties agri, un dažreiz arī nogulēju, tāpēc sanāca klausīties visu saraustīti, varbūt arī tāpēc visu tik labi neatcerējos.
Nu ja fizikas teorijas lekicjas bija easy, tad praktikums bija cita lieta. Sanāca tā , ka viss kas tur bija, bija manam prātam viegli saprotams, tāpēc arī sanāca pāris reizes iet pie tāfeles, kas bija bonuss, jo tie kas gāja pie tāfeles, tos protams atzīmēja. Tie kas dabūja +, tiem arī it kā skolotāja nāca pretī ieskaites pieņemšanā. Lai dabūtu ieskaiti, bija jāb''ut nodotiem visiem mājasdarbiem un par katru lielo tēmu bija jābūt atbildētai teorijai, kā arī gada beigās bija jāuzraksta viegls kd ar 3 uzdevumiem un 1 teorijas jautājumu. Ja bija + , tad viss bija atvieglināts, tāpēc ieteiktu iet pie tāfeles.
Njā gada beigās sanāca tā, ka skolotāja pati bīja kaut ko nojaukusi un pēdējo mājasdarbu nepieņēma ātrāk pirms nebija uzrakstīts kd, bet kad uzreiz gribēja atdot 2. mājasdarbu , tad teica, ka tagad nē. Bet kad atnāca vēlāk, tad pukojās, ka viņai jāstrādā tā jau papildus, any way liela loma arī bija garastāvoklim, tāpēc ieteiktu iet pie viņas atbildēt vispirms apjautājoties citiem, vai kāds ir nolicis vai kk, jo reāli, ja viņai bija slikts garīgais, tad bija jāzin viss uz 80%, kas lielai daļai bija kaut kas nereāls. Protams bija arī veiksminieki, kuriem vispār nekāda teorija nebija jāatbild vai arī izbrauca kaut kā citādi, any way fizika ir kožams rieksts, tie kas to nespēja pirmajā semestrī nav pelnījuši strādāt uz kuģa.
Kuģu teorija
Šis it kā bija trešais lielākais bubulis, kurš reāli arī bija visgrūtākais, bet nez kāpēc daudziem tas pieleca tikai gada beigās. Reāli priekšmets ir labs, jo mums pastāstīja daudz interesantu informāciju, par kuģa notrību, svārstīšanos, sānsverēm, tā izturību, ledus laušanas iespējām utt. Grūtākais bija tas, ka viss bija ielos apjomos, kā arī jaunā tēma bija salīdzinoši arī grūta lasāmviela. Bet nu tie, kas apmeklēja lekcijas, tie arī varēja labāk sagatavoties ieskaitei, jo pasniedzējs mums visu centās pastāstīt saprotamāk nekā grāmatā.
Bet nu reāli gada beigās bija jau izjusta situācija. Vidēji vienu cilvēku pieņēma apmēram 30 min+, tāpēc viss ievilkās kārtīgi. Pats labākais, ka reāli nolikt arī bija diezgan grūtu. Daudzi nāca vairākas reizes. Pozitīvi bija tas, ka vismaz Saks bioja goda vīrs un nebija tā, ka ja tu neko nebija mācījies, tad vienalga vari nolikt. Bet nu man bija reāli žēl Saks, jo nācās viņam mūs pieņemt no 8:00 rītā līdz 22:00 vakarā , bet vairāk kā puse vispār atnāca nesagatavojušies un tie tad kādu stundu kaut ko muldēja, bet tad tāpat nedabūja ieskaitīts, gand sev laiku nočakarēja, gan citiem.
Lietišķā ķīmija
Lietišķā ķīmija bija tas pats , kas visa vidusskolas ķīmija. Mēs ar slaidu palīdzību visam burtiski izskrējām cauri. Visa gada laikā bija arī praktikums un mājas darbi kā arī kontroldarbi, kurus sauca par kolakvijiem. Reāli ķīmija nebija grūtākais priekšmets, taču gada pēdējais kontroldarbs bija vnk drausmīgs, jo reāli vajadzēja dažu nedēļu laikā iemācīties visu to + vēl kaut ko, ko māca skolā 2 gdaus, katrā ziņā skolotāja apžēlojās par mums un pieņēma mutiski kontroldarbu, kā arī nepiesējās kļūdām, bet ļāva tās izlabot, lai dabūtu ieskaitīts. Protams, viss šis noveda pie tā, ka ķīmiju varēja nokārtot pilnīgi neko nezinot, bet nu tas tā. Kopumā vienīgā lekcijas, kas man patika bija par "Rīgas ūdeni". Visās pārējās lekcijās mēs vnk skrējām cauri prezentācijām un pierakstījām formulas vai informāciju, kura skolotāja teica, ka būs kontroldarbā, tādējādi ļoti interesanti nebija.
Psiholoģija
Psiholoģija bija interesanta, jo bija jau skolā bijusi, bet skolā tā bija galīgi garām, bet šeit vismaz bija kāds plāns. Mums mācīja gan par arhetipiem, gan par Posedoniem,Hērām utt, gan arī kas kā uz kuģa sader utt, bija interesanti. Arī praktiskās nodarbības bija labas, jo varēja vairāk iepazīt citus studiju biedrus. Šis priekšmets nebij grūts, kā arī gada beigās ieskaiti varēja salīdzinoši viegli dabūt.
Filosofija
Lai gan pasniedzējs ļoti centās, tomēr man nepārāk patika. Tā kā man skolā arī mācīja filosofiju, tad skolā viennozīmīgi bija labāk, tas laikam tāpēc, ka man radās iespaids, ka šeit akadēmijā mums filosofija netika pasniegta tik ļoti neitrāla. Varēja redzēt , kuri filosofi labāk patika pasniedzējam, tāpēc reāli viss (man bija tāda sajūta) tika pakārtots daudz maz tā, lai viss kopā saliktos labi pa plauktiņiem. Any way šie filosofi apbrīnojamā kārtā amn galīgi riebās, tāpēc jau gada sākumā filosofiju apmeklēju apmeklējuma pēc, reāli filosofiju apmeklēja maz cilvēku. Kā gada beigās izrādījās, tad svarīgas bija tikai filosofijas praktiskās nodarbības, ja 80% darbi bija izdarīti, tad varēja dabūt i. Filosofija nevienam klupšanas akmenis nebija, kā arī darbus varēja pildīt pat pavirši, jo pat tādi dabūja ieskaitīs, kaut gan viņš visus pārlasīja un pat spēja izdarīt secinājumus par katru darbu, kas katrā ziņā bija pozitīvi. Tieši tāpēc katru nākošo darbu arī gribējās rakstīt labi, jo kā nekā kāds viņus tomēr arī lasa.
Kuģu darbi
Katram tie bija citādāki. Vienam malkas skaldīšana, citam kuģa telpas krāsošana, man vajadzēja pārsūknēt degvielu no viena grauzta uz otru(kuģiem).
Prakstiskā ziņa neko neieguvu, bet darba vadītājs bija lāga vecis un pastāstīja daudz ko jautru un interesantu, kā arī padalījās bēdās par politiku un vis kaut ko citu.
Darba aizsardzība
Šis bija tas priekšmets, kur pasniedzēja ir ne tikai laba kā informācijas devēja, bet arī kā cilvēks, jo neatceros lekciju, kur viņe par kaut ko nebūtu pajokojusi. Bet nu tēmas bija nopietnas, kā arī uzzināju daudzas lietas, kas būtu jāievēro uz kuģiem, arī to, ka daudzkur daudzus aizsardzības pasākumus neievēro. Bet galvenais, ka es iemācījos daudzas interesantas un noderīgas lietas, kas turpmāk dzīvē noderēs. Ieskaiti bija viegla, bija iespēja dabūt automātu. Automātu varēja dabūt tie, kas bija apmeklējuši daudz lekcijas un atbildējuši instrukcijs uz 8+ bellēm.
Energosistēmas
Cik nu biju baumu līmenī dzirdējis, tad parasti energosistēmas apmeklē maz cilvēki, bet galu galā pasniedzējs tāpat visiem siek ieskaitīs. Realitāte bija citāda. Apmeklējums bija savrīgs, apmeklēja daudzi, kā arī ieskaitīts daudzi ar pirmo reizi nedabūja. No sākuma es nesapratu, kam šitas priekšmets ir vajadzīgs, bet tagad es redzu, jo reāli visu gadu mums mācīja pārsvarā par dzinējiem utt, un tagad es to visu labi pārzinu un pat jūtos bišķiņ lepns, ka varu daudz ko pastāstīt. Katrā ziņā energosistēmās nav ko cerēt, ka stāstīs pašus jaunākos tehnoloģiskos atklājumus utt, mums stāstīja pamatus, kas bija daudz labāk, jo ja man būtu interese, tad es viegli varētu iebraukt dažādās tēmās. Gada beigās bija ieskaite, kas bija grūta, atkal mutiskā, bet ja nenolika ar pirmo, tad pa maksu, bet nu tie, kas pa masu, tie visi nolika... Any way lai jau, bija arī daži labi jautājumi, kuri nemaz netika apskatīti, bet ja bija dūša to pateikt un ar kladi pierādīt, tad arī viss beigās bija labi.
Kuģošanas drošiba
Prikšmets, kur tika skatītas konvencijas, likumi utt. Daudz lasīšanas, bet pasniedzējs redzēja, ka mēs jūrā liela daļa neesam bijuši un nespieda pārāk uz mums, pats vēl teica, ka diezgan muļķīgi, ka ar citiem visu var izrun;at, jo tie jau no jūras, bet mums 1. kursā ielikts, ka daudzi nemaz nevar daudz ko izprast. Bet tā kā gada beigās varēja ieskaiti rakstot izmantot grāmatas, klades un datorus, tad nu visi arī nolika. Pasniedzējs bija ļoti erodīts un žēl, ka mums 1. kursā šis priekšmets bija, būtu noteikti interesanti visu šito pēc prakses pārrunāt.
Transporta ekonomika un studiju darbs
:D Reāli viss bija uz slaidiem un viss tika arī pārrakstīts no slaidiem. Man likās , ka pasniedzējai ši nebija īstā vieta, jo viņai bija grūti panest stresu un slodzi, jo īpaši tāpēc, ka bijām daudzi. Stundas bija nu tādas, melošu, ja teikšu, ka neko neiemācījos, bet nu reāli , ja apmeklējums nebūtu bijis svarīgs automāta dabūsanai, atd nebūtu gājis. Viss labākais sākās tad, kad viņa sāka skatīt studiju darbus. 1. Bija grūti izprast pēc kādiem principiem viņa vērtē kļūdas 2. Atzīmes par SD viņa vis[ar lika vadoties arī pēc matemātikas atzīmes, kas man likās galīgi nepieņemams 3. Man radās sajūta, ka viņa nav normāla, bet varbūt ir arī kāds, kurš man varētu nepiekrist, jo garastāvoklis mainījās minūšu laikā utt, bet labi, ka viņa vismaz nebija agresīva :D
Any way SD atzīmi(par spīti tam ,ka nodevu laikā) dabūju tikai pēdējā oficālajā dienā, kad vēl bez pagarin;ajuma varēja nodot grāmatiņas.
Kopējais semestra secinājums.
Šajā semestri atbirums viennozīmīgi bija lielāks, jo reāli daudzi visu atlika uz pēdējo, bet pagarinājumus vairs nedeva. Tie , kas centās un mācījās, tie arī visu nokārtoja, tie kas laida luni tie ar grūtībām vai izlidoja. Any way kad iestājos, tad domāju, ka viss šeit būs daudz vieglāk, bet realitātē tā nav , te ir daudz jāmācas!
|